סיכום אפליקציות לשנת 2019

מאת: רועי ורוצלבסקי

 

קשה להאמין שעבר כבר עשור ואיתו שינויים מהפכניים במיוחד בעולם הטכנולוגי, בו עד לפני 9 שנים אפליקציות אנדרויד ואייפון כלל לא היו קיימות. הנה הסיכום שלנו לשנת 2019 על כל השינויים הכי מהפכניים שהתחוללו בתחום.

רק לפני כמה ימים ראיתי פוסט בפייסבוק שציין ששנת 2050 רחוקה מאתנו באותה מידה ששנת 1990 רחוקה מאתנו. אין ספק שהזמן טס. זה גרם לי לחשוב על השינויים המטורפים שהתרחשו בעשור האחרון בתחום הטכנולוגיה והאפליקציות בפרט. מצחיק לחשוב שרק בשנת 2008 השיקה גוגל את חנות גוגל עם 50 אפליקציות ונכון לשנת 2019 יש בחנות סביב 2.8 מיליון אפליקציות. בשנת 2008 הושק גם האפסטור (App Store) שהיום מונה מעל ל-2 מיליון אפליקציות שכמו אלה של גוגל מבקשות לשנות את האופן בו אנחנו מתקשרים, צופים בטלוויזיה, משחקים ומוציאים כסף.

מנתונים של Cnet עולה כי בשנת 2019 בלבד, 120 מיליארד אפליקציות הורדו למכשירי אייפון ואנדרויד, עליה של 5% מהשנה לפני. המספר האסטרונומי מייצג הורדות חדשות ולא הורדות מחדש או שדרוגים באפליקציה. כמו כן, יוזרים הוציאו על אפליקציות מובייל $83 מיליארד דולר ברחבי העולם, 17% יותר מבשנת 2018. אולם, לא כל האפליקציות שוות הורדה ובטח שלא את הכסף שלכם.

האפליקציות המורדות ביותר והרווחיות ביותר

על פי מחקר שנערך ב-2019, שוק האפליקציות של אנדרויד גבר באופן משמעותי על זה של אייפון עם 1.45 מיליון אפליקציות לעומת 489 אלף בלבד באייפון. אולם, כאן הנתונים המסקרנים לא נגמרים. נראה שישנה מחלוקת בנוגע למקום הראשון ברשימת האפליקציות המורדות לשנת 2019. App Annie מיקמה את פייסבוק בראש רשימת האפליקציות המורדות ביותר בעשור האחרון, את מסנג'ר של פייסבוק במקום השני ואת ווטסאפ במקום השלישי. אולם, ב-CNET בכלל מיקמו את מסנג'ר במקום הראשון, את פייסבוק שניים ואת ווטסאפ במקום השלישי, אבל בינינו, מה זה משנה כל עוד הכל נשאר במשפחת צוקרברג.

Top 10 AppsMost downloaded Apps

נתונים: מערכת Cnet

לעומתם, נתוני מערכת Sensor Tower מצביעים על כך שווטסאפ למעשה היא המובילה בקטגוריות האפליקציות שהן לא משחקים. לטענתם, האפליקציה סגרה את שנת 2019 עם 112 מיליון הורדות, קפיצה של 30% מהשנה הקודמת. במקום השני בהורדות אנדרויד הם מיקמו את אפליקציית TikTok, האפליקציה לשיתוף סרטונים אשר מאפשרת למשתמשים להקליט סרטונים של עצמם שרים ורוקדים ולהוסיף לסרטון אפקטים משעשעים. במקום השלישי מוקמה פייסבוק.

האתר גם דירג את האפליקציות שהורדו בחנות אפל, ובאייפון הנתונים היו מעט שונים עם אפליקציית TikTok בראש הרשימה של האפליקציות המורדות ביותר לשנת 2019 עם קרוב ל-83 מיליון הורדות (הן באייפון וכן באנדרויד), עליה של 14% מהשנה הקודמת. במקום השני בשלישיית הגדולים של אייפון תמצאו את יוטיוב ובמקום השלישי את ווטסאפ.

Top app worldwide

 

אפליקציות פופולאריות נוספות, כמו אינסטגרם, לייקי (לשעבר לייק, אפליקציית יצירת ושיתוף סרטונים), סנפצ'ט ויוטיוב נמצאו גם הן בעשירייה הפותחת ואף שלא נכללה ברשימות, אפליקציית טינדר הובילה במקום הראשון מבחינת רווחים לשנת 2019. יוזרים הוציאו קרוב ל-80 מיליון דולר על האפליקציה בשנת 2019 בלבד. אתר הסטרימינג הסיני, Tencent Video מוקם במקום השני עם קרוב ל-70 מיליון דולר ויוטיוב במקום השלישי.
גם כאן, ל- App Annie היו נתונים גורפים לעשור שהיו קצת שונים. את נטפליקס הם מיקמו במקום הראשון בתור האפליקציה הרווחית ביותר ואת טינדר ופנדורה אחריה. ספוטיפיי ויוטיוב הגיעו רק למקומות השביעי והשמיני באופן מפתיע.

 

הטובות ביותר והפופולאריות ביותר

בכל שנה  עורכי חנויות אפל וגוגל נותנים במה לאפליקציות השנה שלהן, כאלה שלא בהכרח שמעתן עליהן. כך, באפל מיקמו את אפליקציית ה-AI שמאפשרת לכל אחד לצלם תמונות בחשיפה ארוכה, Spectre Camera, בתור האפליקציה הטובה ביותר של השנה ואת "Sky: Children of the Light" בתור משחק השנה. בראש הרשימה של גוגל עומדת אפליקציית Video Editor – Glitch Video Effects שמאפשרת ליוזר לעוות ולשחק עם פילטרים בעריכת וידאו ואילו בקטגוריית המשחקים נבחר המשחק Call of Duty למשחק הטוב של השנה.

בתור חמשת האפליקציות החינמיות הפופולאריות ביותר שלהן (על אלה ודאי שמעתם), אפל מנתה את יוטיוב, אינסטגרם, סנפצ'ט, טיק טוק ומסנג'ר. גוגל מצידה בחרה ב-TikTok, יוטיוב ולייקי בתור שלושת האפליקציות הפופולאריות שלה. בתור הרווחיות ביותר היא מיקמה את גוגל 1, טינדר ואת טנגו שמשדר סרטונים בלייב.

תחום האפליקציות שהכי גדל ב-2019

נראה שגוגל לא רק הצליחה לגרוף הכי הרבה כסף בתור האפליקציה המובילה בחנות גוגל. מסתבר שחנות גוגל הפכה גם לפופולארית במיוחד בכל הנוגע למשחקים והעפילה על אייפון ביחס של 4:1. עם זאת, על פי Statista, קטגוריית אפליקציות המשחקים הגיעה רק למקום הרביעי ברשימת פופולאריות קטגוריות האפליקציות בארצות הברית לשנת 2019 אחרי קטגוריות הסושייל והתקשורת, דפדפני אינטרנט ואפליקציות לכלים ועזרים שונים. מחקרים נוספים הצביעו על ירידה ב-3.3% ב-growth של משחקי אפליקציות, בדומה לירידה בקטגוריות התיירות והבילוי. אפליקציות שופינג גם הן ירדו משמעותית (מרווחים של 6 מיליארד דולר ל-5.9 מיליארד) זאת בעוד אפליקציות תקשורת וסושייל כמו גם אפליקציות פיננסיות שלטו בשנת 2019 בשוק ועתידות להמשיך לעשות זאת. אולם, באייפון דווקא, תופתעו לשמוע שקטגוריית המשחקים הייתה המצליחה ביותר שלה בשנה שעברה.

למרות הסטטיסטיקות, היו חברות לאפליקציות משחקים שעשו לא מעט כסף בשנת 2019. כך למשל, פוקימון גו הרוויחה קרוב ל-900 מיליון דולר בהוצאות של יוזרים על המשחק ו- Clash of Clans זינק גם הוא והרוויח 727 מיליון דולר, כ-27% יותר מבשנת 2018. על פי נתוני App Annie, המשחק Subway Surfers היה המורד ביותר לאורך העשור כשקנדי קראש סאגה וטמפל ראן 2 סוגרים את השלישייה המובילה. אתר Statista מצא כי נכון לספטמבר 2019, האפליקציות משחק המובילות בארצות הברית היו משחקי גוגל פליי, פוקימון גו וקנדי קראש סאגה. ל-Sensor Tower היו נתונים אחרים עם כמות הורדות כוללת באנדרויד ואייפון שמיקמה את המשחקים Brain Out, Hunter Assassin ו- Johnny Trigger בשלישיה הפותחת.

 

וקצת על הסרות

אז עכשיו שהבנתם אילו אפליקציות חסרות לכם בנייד, כדאי גם שתתייחסו לאפליקציות שממש לא כדאי שיתקרבו לכם לטלפון. את שנת 2020 התחילו בגוגל עם לא מעט עצבים אחרי שהחברה נאלצה להסיר מחנות גוגל לא פחות מ-29 אפליקציות שגנבו ליוזרים תמונות מהנייד. במהלך שנת 2019 הסירה גוגל מעל ל-1000 אפליקציות שחלקן הקליטו שיחות של יוזרים, אחרות השתמשו בתוכנות זדוניות ותוכנות פרסום וחלקן גילו את המיקום שלכם מבלי שתדעו על כך מראש. אולם, אין ספק שגניבת תמונות היא מהקטגוריות המסוכנות ביותר, כך שאם בטעות הורדתם את אחת מהאפליקציות שמצוינת ברשימה הזו, כדאי שתסירו אותה באופן מיידי.

ומה בדבר ריטנשן? כאמור, משווקי אפליקציות צריכים לבצע פעולות שיווק לפני היום השלישי שבו הורדה האפליקציה על ידי משתמש חדש. לטענת המחקר בנושא ריטנשן, 25.2% מהיוזרים המשיכו לייצר אינטראקציה עם האפליקציה שהורדה ביום הראשון. אולם מספר זה ירד בין היום הראשון לשלישי ב-48%, מה שאומר שזהו הזמן הקריטי ביותר לשלוח הודעות רלוונטיות וקמפיינים שיגרמו למשתמש להישאר באפליקציה. נתון מעניין נוסף מצביע על כך ש-65% ממשווקי אפליקציות מתעניינים יותר בהשגת מספרי הורדות מאשר בשימור היוזרים (retention).

נתונים: מערכת Liftoff

 

בואו נודה באמת, אין ספק שהעשור האחרון הוליד פעילות ענפה בכל הקשור לתחום המובייל והאפליקציות והביא לא מעט פרנסה לכולנו. בסופו של דבר, כולנו מבלים 80% מהזמן שלנו בנייד באפליקציות ואין שום סימנים לכך שאנחנו הולכים להפסיק לעשות זאת בזמן הקרוב. השאלה הגדולה היא מה האפליקציות שלנו יוכלו לעשות בעוד עשור וכמה מידע הן יאספו עלינו על הדרך.

שיתוף מאמר

נגישות