כל מה שחשוב לדעת על קידום אפליקציות בגוגל

בעידן שבו אפליקציות מובייל חדשות מציפות את המרקט, עסקים ומיזמים טכנולוגיים בעלי אפליקציות נדרשים לנקוט בגישה אסטרטגית על מנת להבטיח את הצלחתם. במאמר זה נציג את העולם המתקדם של קידום אפליקציות בגוגל, תוך התמקדות בשיטת קמפיינים לקידום אפליקציות (App Campaigns – AC) של Google Ads – השיטה שמביאה משתמשים משלמים.

 

היכרות עם עולם קידום האפליקציות

במיוחד בשנים האחרונות, השימוש באפליקציות מובייל הפך לחלק אינטגרלי מחיי היומיום של מרבית בעלי הסמארטפונים. עם זאת, נתונים מצביעים על כך שמשתמשים רבים מורידים מספר מוגבל של אפליקציות חדשות בשנה. עובדה זו מעידה על תחרות גבוהה בין אפליקציות חדשות על כל הורדה.

האתגר המרכזי עבור מפתחי אפליקציות הוא לא רק פיתוח מוצר איכותי, אלא גם הבטחת החשיפה של האפליקציה לקהל היעד שלה. קידום אורגני בלבד עשוי שלא להספיק, ולכן נדרשת אסטרטגיית קידום מקיפה המשלבת מספר ערוצים, כאשר גוגל הוא אחד מהם.

 

איך פועלת האוטומציה בקידום אפליקציות בגוגל?

בניגוד לקידום מסורתי, קמפיינים לקידום אפליקציות (הידועים כיום כ-AC ולשעבר UAC) הם אוטומטיים לחלוטין. מטרתם היא להגיע לכמה שיותר משתמשים בעלי סבירות גבוהה להתקין את האפליקציה ולבצע בה פעולות בעלות ערך.

קמפיינים אלו מבוססים על שני מאפיינים עיקריים:

  1. אוטומציה מלאה של טירגוט ובידינג – קידום אפליקציות פועל על אוטומציה מקיפה, ולכן אין צורך במחקר מילות מפתח ידני או בעיצוב מודעות בודדות. מערכת גוגל מבצעת את כל האופטימיזציה, הטירגוט והבידינג בעצמה באמצעות אלגוריתמים מתקדמים. המערכת לומדת ומאתרת באופן אוטומטי את המשתמשים בעלי הסבירות הגבוהה ביותר להמרה, ובכך מבטיחה שהמודעה תגיע לקהל הרווחי ביותר.
  2. נכסים (Assets) במקום מודעות בודדות – בשיטת AC, המפרסם מספק למערכת נכסים בסיסיים הכוללים שורות טקסט יצירתיות, הצעת מחיר ותקציב. בנוסף, מומלץ לספק נכסים ויזואליים איכותיים: תמונה לרוחב, סרטון אנכי וסרטון אופקי. המערכת בודקת באופן רציף שילובים שונים של כלל הנכסים הללו ומציגה באופן אוטומטי את הקומבינציות המנצחות ברחבי רשתות גוגל.

 

שלושה סוגי קמפיינים לכל מטרה

כאשר בוחרים ביעד "קידום אפליקציה" ב-Google Ads, ניתן לבחור מבין שלושה סוגי קמפיינים עיקריים, כל אחד מתמקד ביעד שונה:

  • התקנות – קמפיינים אלו נועדו להציג מודעות שמעודדות אנשים להתקין את האפליקציה. האופטימיזציה מתבצעת כדי לאתר משתמשים רווחיים, בהתבסס על פעולות עתידיות בתוך האפליקציה (המרות) שהוגדרו מראש.
  • התעניינות – קמפיינים אלו מיועדים לעידוד שימוש חוזר וריאקטיבציה. מטרתם לחדש את המעורבות של משתמשים שכבר התקינו את האפליקציה ולעודד אותם לבצע פעולות ספציפיות בתוכה (למשל, רכישה או הרשמה).
  • רישום מראש (Android בלבד): מיועד ליצירת באז ומודעות לפני ההשקה של אפליקציות או משחקים ב-Google Play. אנשים שנרשמים מראש יקבלו הודעה כשהאפליקציה תהיה זמינה.

 

איפה המודעות מופיעות? הכיסוי המלא של קמפיין לקידום אפליקציה

הכוח של קמפיינים לקידום אפליקציות הוא בהצגת המודעה הנכונה למשתמש הנכון, בכל מקום שבו הוא נמצא. המודעות יכולות להופיע באופן אוטומטי בכל המוצרים הפופולריים של גוגל:

  • רשת החיפוש של Google – המערכת מתאימה את המודעות למונחי חיפוש רלוונטיים לאפליקציה או לקטגוריה.
  • Google Play – בתוצאות החיפוש, בעמודים של אפליקציות קשורות ובדף הבית של Google Play.
  • YouTube – בעמודים רלוונטיים או בתוכן קשור, כשהסבירות להורדה היא הגבוהה ביותר.
  • רשת המדיה של Google – ב-Gmail, באפליקציות אחרות, ובאתרי חדשות ואתרים רלוונטיים.

 

תשובות לשאלות נפוצות בנושא קידום אפליקציות בגוגל

ש: האם ASO (אופטימיזציה לחנות האפליקציות) עדיין חשוב?

ת: כן, מאוד. למרות שה-AC (קמפיין אפליקציה) הוא אוטומטי, המודעות שלו מפנות לדף האפליקציה בחנות. דף לא מותאם (כותרת, ויזואלים, ביקורות) יפגע ביחס ההמרה מהקליק להורדה.

 

ש: איך מודדים הצלחה בקמפיין אפליקציה?

ת: מדדי המפתח הם: CPA (עלות לרכישה) – העלות שבה גויס משתמש מבצע פעולה רצויה (כגון רכישה), וכן ROAS (החזר על הוצאות פרסום) – כמה הכנסה מביא משתמש שגויס, ביחס לעלות הגיוס שלו.

 

ש: מהו הטיפ החשוב ביותר לשיפור ביצועי AC?

ת: איכות הנכסים (Assets). מכיוון שהמערכת אוטומטית, חשוב לספק לה מגוון רחב ואיכותי של כותרות, תיאורים ותמונות/סרטונים (בכל הפורמטים) כדי שתוכל לבצע אופטימיזציה מקסימלית.

 

ש: האם קמפיין App Campaigns מתאים ל-iOS ול-Android?

ת: כן. המודעות מופצות הן ב-Google Play (ל-Android) והן ברשתות שמובילות ל-App Store של Apple (ל-iOS). עם זאת, רק קמפיין "רישום מראש" זמין כרגע למכשירי Android בלבד.

 

המומחיות של סלוסייט בקידום אפליקציות

רוצים לוודא שהאפליקציה שלכם זוכה לחשיפה? סלוסייט הם הכתובת!

קידום אפליקציות בגוגל, למרות היותו אוטומטי, דורש ידע וניסיון כדי להבטיח שהנכסים, יעדי ההמרה ושיטות הבידינג מוגדרים בצורה מיטבית. פנייה לאנשי מקצוע מאפשרת למקסם את האפקטיביות של הקמפיין – ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן.

סלוסייט היא חברה ותיקה ומובילה בתחום השיווק הדיגיטלי, המתמחה בקידום אפליקציות. החברה, שנוסדה בשנת 2013, מורכבת מצוות מומחים שמכיר היטב את ניהול הנכסים, האנליזה וההגדרה האופטימלית של קמפיינים אלו. אנו מתמקדים בגיוס משתמשים רלוונטיים ובשימורם לאורך זמן, תוך שימוש באנליזה חכמה ונתונים מדויקים כדי להבטיח שהאוטומציה של גוגל מביאה לכם את התוצאות הטובות ביותר.

רוצים לוודא שהאפליקציה שלכם זוכה לחשיפה מקסימלית ואפקטיבית? צרו קשר עוד היום במספר – 054-4424405.

שיתוף מאמר

נגישות