מה אתם צריכים לדעת על מודעות חיפוש באפל ואיך הן עוזרות להגן על המותג שלכם

מותגים רבים, בעיקר כאלו שמדורגים באופן אורגני בחנויות אפל במקום הראשון, לא מאמינים ששווה להם להשקיע במודעות חיפוש אפל (Apple Search Ads). אולם, האמת היא שאם הם לא ישקיעו בהן הסיכויים שמתחרים יעקפו אותן מבלי להתאמץ יותר מידי הוא הרבה יותר גבוה ממה שתיארו לעצמם

מאת: רועי ורוצלבסקי

השקעה במודעות החיפוש של אפל (Apple Search Ads) יכולה לסייע בכל הנוגע לבניית והרחבת המותג שלכם, הגעה לקהלים רחבים יותר ושאיפה לתגמולים לטווח ארוך. פרט למשחקים, מילות המפתח המובילות בחנות אפל בארצות הברית בשנת 2021 היו שמות מותגים מה שמצביע על כך ששאילתות ממותגות מביאות לעלייה הגדולה ביותר בתנועת הגולשים (traffic) וכן שמילות מפתח ממותגות הן הסוג הממיר (converting) ביותר.

חברות מוכרות רבות דוגלות בשיטה שאומרת שאם יש להן מותג מוכר ומצליח שמדורג במקום הראשון ברשימות האורגניות של חנות אפל אז זה לא הגיוני שלא לדבר על בזבזני שהן יבצעו מכרז (בידינג) על מילות המפתח הממותגות של עצמן. הרי, מבחינתן המשמעות של כך תהיה לקנות את תנועת הגולשים שהייתה מגיעה אליהן בלאו הכי באופן אורגני וחינמי. אולם, הגישה הזו שוכחת דבר אחד משמעותי והוא שלא משנה כמה מוכר שם המותג של חברה מסוימת, לא ניתן ולא רצוי להתעלם מכך שיש לו מתחרים בשוק הורדת האפליקציות שינצלו כל הזדמנות ולו הקטנה ביותר לעקוף אותו בסיבוב. אז איך משתמשים במודעות החיפוש של אפל כדי להגן על המותג שלכם בדרך הנכונה ביותר? התשובות לפניכם.

זהירות! מתחרים

אם בעבר האפליקציה של מותג מסוים דורגה במקום הראשון בחנות אפל ובמקביל אותה חברה הריצה מודעות חיפוש של אפל על אותה מילת מפתח (למשל, על שם של מותג מסוים), אפל הייתה מציגה ליוזרים מודעת טקסט שלרוב הייתה גורמת למשתמשים פוטנציאלים ללחוץ על התוצאות האורגניות של החיפוש שלהם. אולם, מאז דברים השתנו והמודעות שמוצגות כיום בחנות אפל הפכו למודעות עם תמונה שתופסת ⅔ מהמקום של המסך של המשתמש שאף עשוי להיחשף מיד לאחר חיפוש הביטוי האורגני לסרטון של המתחרה של המותג שיתחיל להתנגן באופן אוטומטי על המסך.

המשמעות? אותו משתמש פוטנציאלי שהקליד שם של מותג ומצא אותו בצורה אורגנית עלול להתבלבל אחרי שהוא ייחשף לתוצאות חיפוש של מתחרים של המותג שנראים ויזואלית כמו המותג המקורי אותו הוא חיפש. למעשה, מתחרים של מותגים אפילו ישתמשו בשמות דומים לאפליקציות שלהם ובויז'ואלים דומים גם כן כדי לגרום למשתמש להתבלבל ולהקליק על המודעה של המותג המתחרה מאשר על זו שהוא חיפש במקור!

אם זה לא היה ברור – המשמעות היא שהרגע איבדתם לקוח פוטנציאלי. קחו בחשבון גם שהבאנו לפניכם דוגמא של מותג שמדורג באופן אורגני במקום הראשון ועדיין היוזר צריך לגלול מטה כדי למצוא את האפליקציה אותה חיפש במקור. אתם יכולים רק לדמיין מה היה מצב אילו המותג המקורי שחיפש היה מדורג במקום ה-10. אותו משתמש פוטנציאלי לא היה מגיע אליו בכלל.

אז איך אתם יכולים להגן על עצמכם?

עליכם להבין שאם לא תבצעו מכרז (בידינג) על מילות המפתח הרלוונטיות למותג שלכם מישהו אחר יעשה זאת. כאשר מתחרה מבצע מכרז על שם המותג או שם האפליקציה שלכם ואתם החלטתם לסמוך על הדירוג האורגני בלבד, המשמעות היא שהאפליקציה של המתחרה הזה תופיע מעל לדירוג האורגני שלכם. ככל שמותג הוא גדול ומוכר יותר הסיכויים שמשהו כזה יקרה נעשים גבוהים יותר מה שעלול לגרום למותג שלכם לאבד יותר לקוחות פוטנציאלים.

Cellosite Brand Protection

עם זאת, גם אם תריצו קמפיינים ממומנים במודעות החיפוש של אפל אין זה אומר שתהיו מוגנים לחלוטין ממתחרים משום שאם יש להם תקציב גבוה משלכם הם עדיין יוכלו למנף את אסטרטגיית המכרזים שגורמת לכך שמילות המפתח שלכם יעלו עוד ועוד במחיר. אם אתם פעלתם באסטרטגיה הפוכה והתחלתם דווקא עם מכרזים נמוכים ייתכן אפילו שלא תוכלו בכלל להרשות לעצמכם לבצע בידינג על מילות המפתח של המותג שלכם.

עם זאת, נראה שיש אור בקצה המנהרה ושאתם יותר מוגנים ממה שנדמה לכם. לפי מחקר של SplitMetrics, אם הצגתם עד חמישה או פחות מחמישה צילומי מסך ברישום האפליקציה שלכם בחנות אפל ואם אתם מדורגים

באופן אורגני במקום הראשון על מילות המפתח של המותג שלכם, אפל תציג מודעות טקסט במודעת החיפוש שלה. כך שאפילו אם מודעת הבאנר בחנות אפל שלכם מוצגת מעל לתצוגה האורגנית שלכם, רוב הסיכויים הם שאותה מודעה תוצג בתור מודעת טקסט ושמשתמשים פוטנציאליים יעדיפו להקליק על התוצאה האורגנית שלכם שכוללת תמונות מאשר על המודעה הזו.

זה אולי נשמע קצת מסובך אבל האמת היא שכשאתם משקיעים במודעות חיפוש באפל או בכל מודעה שהיא אתם עוזרים לבסס ולעורר מודעות למותג שלכם. כך שאם אתם עדיין בתחילת הדרך, מודעות החיפוש של אפל עשויות לעזור לכם להגיע ליותר יוזרים פוטנציאליים. אלו אולי לא בהכרח יורידו את האפליקציה שלכם מיד ברגע שיראו את המודעה שלה בתוצאות החיפוש  אבל הם כן יזכרו אותה ואם יתקלו שוב במודעה נוספת הסיכויים שיורידו אותה יהיו גבוהים עוד יותר.

רוצים ללמוד איך לעשות את זה כמו שצריך? דברו איתנו.

 

שיתוף מאמר

נגישות