את המונח SEO כבר כולם מכירים, אבל בשנים האחרונות, חברות מפתחי אפליקציות וכן חברות הפרסום המקדמות אפליקציות משקיעות את המאמץ לתפוס את הלקוח ברגע שהוא נמצא בחנויות האפליקציה – App Store ו – Google Play
עם היצע של מעל 3.5 מיליון אפליקציות – המשימה היא לא פשוטה – להנחית את הגולש בדיוק לאפליקציה שלך ולענות לו על צורך החיפוש המבוקש.
לשם כך כאמור, יש להשקיע בקידום נכון בחנות. או בשם הסקסי יותר – optimization App store
אז איך ניגשים למשימה הקשה הזאת? ובעיקר איך גורמים לכך שקידום האפליקציה שלכם יתבצע בעצמו וללא תמיכת מדיות אחרות? להלן כמה טיפים:
1. מילות חיפוש – מאחר שמספר המילים מוגבל, יש לבחור בקפידה את המילים הרלוונטיות בתיאור האפליקציה. החשוב ביותר – מילות מפתח הקולעות בול לאופי המוצר שלכם (לדוגמא – מלונות בישראל) ודגש מיוחד למילים אשר יובילו להורדה ישרה של האפליקציה שלכם. אם נותר לכם עוד קצת מקום לעוד מילים מומלץ להכניס גם את שמות המתחרים .
2. תיאור אפליקציה – התיאור נועד להעביר את התמצית של אפליקציה בשפה שמהדהדת עבור משתמשים פוטנציאליים. המשתמש הסלולרי חסר סבלנות ולבטח הוא לא יקרא עכשיו טקסט ארוך ומייגע. לכן, יש לתמצת כמה שאפשר את טקסט ולתת כותרת גדולה ומושכת. ניתן גם לחלק את הטקסט לתתי סעיפים וכך לתת לקורא "לבחור" מה בא לו לקרוא
3. דירוגים בחנות – ידוע וברור שככל שיש דירוגים בחנות, ובעיקר חיובים כמובן, אז זה עוזר בקידום המיקום בחנות. אך ,יש לקחת בחשבון פרמטר נוסף בנוסחה: שימוש חוזר שוב ושוב של מילים מבוקשות בביקורות המתפרסמות לאפליקציה שלכם. לדוגמא – אם האפליקציה שלכם הינה מתחום השכרת הרכב, הביקורת שאתם כותבים לעצמכם (זה ידוע וברור לכולם שחלק גדול מהביקורות נכתבות על ידי מפתחי האפליקציה עצמם…) תכיל את המילים רכב , השכרה, תחבורה וכו….
4. צילומי מסך – למעשה הוויז'ואל הנקלט הכי מהיר בעין הקורא. כדאי מאוד לעלות את מקסימום צילומי המסך שמאפשרת החנות, לעלות תמונות מושכות, ברורות והכי רלוונטיות עבור הלקוח אשר מוריד את האפליקציה שלכם. כמו כן, במידה ויש, אפשר להוסיף צילום מסך המוביל לסרטון וידאו המסביר על האפליקציה ועל יתרונותיה (גם כאן כדי לשים דגש על קצר וקולע)
5. אייקון האפליקציה – על פניו נשמע כמו משהו מינורי אבל דווקא גודל האייקון , צבעיו והתאמתו לטרנדים באותה תקופה יכולים לעשות את ההבדל בין שלל האפליקציות המוצאות לקהל הרחב
השקעתם המון בפיתוח האפליקציה ובטח ובטח בקידומה במדיומים השונים. אסטרטגיית ASO נכונה תעזור לכם לקבל כמות הורדות גבוה ובעיקר תמשוך את היוזרים הרלוונטיים והאיכותיים ביותר שאותם אתם מחפשים