שיווק אפליקציות מובייל – טיפים מובילים

כל בעל אפליקציה יודע שהשקת אפליקציה אינה רק שאלה של בחירת הטכנולוגיות, המתודולוגיות והתכונות הטובות ביותר לפיתוח אפליקציות. הצלחת אפליקציה תלויה ביכולת להגיע לקהל היעד האידיאלי ולהניע אותו לפעולה הרצויה. אז כיצד עובד שיווק אפליקציות ואיך מתחילים? בדיוק לשם כך הרכבנו רשימה מנצחת של טיפים שיעזרו לכל אפליקציה להצליח ובענק.

 

הכנת תוכנית KPI מסודרת לשנה הקרובה

ראשית, מומלץ להגדיר את יעדי השיווק (KPI – Key Performance Indicators) לשנה הקרובה, עוד לפני שמתחילים להשיק קמפיין שיווק אפליקציה כלשהו. רצוי לא להסתפק רק בהתחשבות ביעדים אלא ממש לנסח אותם באופן ברור. לפי מחקרים, כתיבת היעד מגדילה את הסיכוי להשיג תוצאות טובות יותר. ובכל זאת, חשוב להציג יעדים ריאלים וה"חכמים" (S.M.A.R.T) שניתן לבצע – יעדים ספציפיים (S), מדידים (M), ברי השגה (A), רלוונטיים (R) ומבוססי זמן (T).

 

בחינה אובייקטיביות של השנה הקודמת

האם העסק עמד ב-KPI שהוצב בשנה שחלפה? מה היו הטעויות? אילו פיצ'רים עבדו ואילו פחות? מה אפשר לשפר או לשנות? חשוב להקפיד להשתמש בכלי מדידה שונים בדרכים יצירתיות וייחודיות על מנת להסיק באמצעותם מסקנות על בסיס הנתונים הקיימים. רצוי להיעזר במערכות המדידה הנכונות, בבדיקות A/B ובכלים שיווקיים נוספים על מנת להחליט מה יהיו הצעדים הבאים.

 

שמירה על גמישות מנטלית (ותקציבית)

שמירה על סדרי העדיפויות השיווקיים ועל התקציב יחסכו זמן, אנרגיה, כסף ולחץ בטווח הארוך. לכן כדי להעריך את התקציבים באופן קבוע כדי להיות מתואמים עם התנאים שהוגדרו. כדי לבצע הערכות יעילות, חשוב להגדיר מהן הפעילויות החיוניות שיש לבצע על מנת שהאפליקציה תצליח ואילו פעילויות ברות שינוי. חשוב לתהות בשאלות כמו – מהם המדדים להצלחה מעבר ל- ROI? כיצד פעילויות מסוימות עזרו לאפליקציה לצמוח בעבר, לבנות מערכות יחסים עם יוזרים, להפחית סיכונים וכו'. כיצד מתבצעים מדידה ומעקב אחר המדדים האלה? מי מעורב בדיונים ומהם קווי התקשורת? מה תוכני(ו)ת המגירה? האם הוגדרו תקציבים שיעזרו במקרה שיצוצו בעיות לא צפויות?

 

לקחת ברצינות את הפידבק של היוזרים

היוזרים יודעים על מה הם מדברים, ואם הם לא אוהבים משהו מסוים באפליקציה הם לא רק יעירו עליו – אלא ידרשו בשינוי, לכן כדאי להקשיב. חברות רבות משקיעות יותר מדי כסף וזמן ביצירת מערכות אשר ימדדו את שביעות רצון הלקוחות שלהן, כאשר למעשה הן צריכות לשאול את לקוחותיהן הקיימים שאלה אחת – "האם הייתם ממליצים לחברים ולמשפחה על האפליקציה שלנו?" באמצעות הקשבה והתחשבות במשוב של המשתמשים הקיימים ניתן למצוא טקטיקות מתאימות שיגדילו את אחוזי שימור היוזרים. למעשה הפניות (referrals) של לקוחות קיימים ליוזרים חדשים הוגדרו בתור צורת השיווק החשובה ביותר, שכן ליוזרים מופנים יש סיכוי עזיבה נמוך ב -18% לעומת יוזרים שנרכשו באמצעי שיווק אחרים.

 

ניתוח מאמצי השיווק של המתחרים

מומלץ לשים לב לאסטרטגיות השיווקיות בהן נוקטים המתחרים במשך תקופה ארוכה – רוב הסיכויים שמשהו ממה שהם עושים עובד, ועובד טוב. ניתן לנתח את דפי הנחיתה של המתחרים ולהיעזר בכלים כמו SEMRush או SimilarWeb, אשר יצביעו בדיוק על המהלכים שאלו ביצעו כדי לשווק את האפליקציות שלהם במנועי החיפוש ובחנויות האפליקציות. ניתן להסתכל גם על ספריית המודעות של פייסבוק אשר תציג את כל הפרסומות שהמתחרים מריצים בפייסבוק ובאינסטגרם.

 

הגדרת משפך שיווק

תמיד חשוב לבחון ולהגדיר את משפך השיווק (marketing funnel) – המסע שיוזר עושה בתוך האפליקציה עד ביצוע רכישה של המוצרים או השירותים. בחינת הצעדים שאותו יוזר פוטנציאלי צריך לעבור על מנת לבצע את הפעולה שמעוניינים שיבצע באפליקציה, חיונית להצלחתה. למשפך שיווק אפליקציות למובייל ישנם בדרך כלל ארבעה שלבים: מודעות, מעורבות, המרה וסנגור (awareness, engagement, conversion, and advocacy). ככל שמסעות הפרסום השיווקיים יעוצבו סביב משפך שיווקי צעד אחר צעד, כך תיווצר מערכת שממנפת תנועה, הרשמות ומכירות לאפליקציה.

 

לחשוב מחוץ לקופסא ולהתנסות בכלים שיווקיים חדשים

רצוי להתנסות בכלים שיווקים חדשים מערוצי מדיה שטרם נוצלו, על ידי שימוש במערכת דיוור או מערכת push notifications חדשה ועוד. חשוב למדוד את הצלחות הניסיונות השונים באמצעות מה שהאקרים לצמיחה מכנים "מדדי פיראטים" או מדדי AARRR שעומדים על חמשת השלבים של המשפך השיווקי:

  • רכישה (Acquisition) – מהיכן המשתמשים מגיעים ואיך להפוך אותם ליוזרים קבועים.
  • הפעלה (Activation) – כיצד להעניק למשתמשים חוויה ראשונה מוצלחת על מנת לשכנע אותם להשתמש או לרכוש את המוצר או השירות שהאפליקציה מציעה.
  • שמירה (Retention) – כמה אנשים חוזרים להשתמש באפליקציה וכיצד ניתן לשמר אותם, תוך הפחתת שיעורי הנטישה.
  • הכנסה (Revenue) – כיצד ניתן לייצר רווח מהאפליקציה ולהגדיל את ערך חיי היוזרים (CLV) תוך הפחתת עלות רכישת יוזרים (CAC).
  • הפניה (Referral) – כיצד לגרום למשתמשים הקיימים להפיץ את הבשורה על האפליקציה.

פרסום אפליקציות מובייל הוא תהליך דינמי ומתמשך, הדורש תכנון קפדני, גמישות מחשבתית וניתוח נתונים מדויק. יישום הטיפים שנסקרו יאפשר לבנות אסטרטגיה שיווקית אפקטיבית, להגיע לקהל היעד הרלוונטי ולמקסם את הצלחת האפליקציה. אך חשוב לזכור – הקשבה למשתמשים, ניתוח מתחרים וחדשנות הם המפתחות לשגשוג בעולם האפליקציות התחרותי.

 

סלוסייט – הכתובת שלכם לשיווק אפליקציות

סלוסייט היא חברה מובילה בתחום השיווק הדיגיטלי, המתמחה בקידום אפליקציות מובייל. החברה הוקמה בשנת 2013, מתוך תשוקה להביא את האפליקציות הטובות ביותר לקהל רחב יותר, אך פעילותה החלה כבר בשנת 2005, מה שמקנה לה יתרון עצום בשוק הדינמי של אפליקציות מובייל.

החברה מציעה שירותים מגוונים, החל מבניית אסטרטגיה שיווקית ועד לביצוע קמפיינים ממומנים, קידום אורגני (ASO) ושימור משתמשים. החברה מתמקדת בגישה אישית ומותאמת לכל לקוח, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות וניתוח נתונים מעמיק. סלוסייט מבינה את האתגרים הייחודיים של שיווק אפליקציות, ויודעת כיצד להפוך משתמשים מזדמנים למשתמשים נאמנים, דבר חיוני להצלחה ארוכת טווח.

 

החברה מציעה מגוון שירותים כמו:

  • User Acquisition: גיוס משתמשים חדשים באמצעות קמפיינים ממומנים וממוקדים.
  • User Retention: שימור משתמשים קיימים באמצעות אסטרטגיות מעורבות ופרסונליזציה.
  • ASO (App Store Optimization): אופטימיזציה של דף האפליקציה בחנויות האפליקציות לשיפור הנראות וההורדות האורגניות.
  • App Marketing Automation: אוטומציה של תהליכי שיווק לחיסכון בזמן ושיפור האפקטיביות.
  • Strategy and consulting: ייעוץ אסטרטגי מקיף לבניית תוכנית שיווק אפקטיבית.

 

סלוסייט היא הבחירה הנכונה עבור בעלי אפליקציות המעוניינים להגדיל את בסיס המשתמשים שלהם, לשפר את מעורבות המשתמשים ולמקסם את ההכנסות. החברה מביאה איתה ניסיון רב, ידע מעמיק ומומחיות מוכחת בתחום, ומשלבת בין חדשנות, יצירתיות ואנליזה חכמה כדי להבטיח את הצלחת לקוחותיה.

רוצים לקדם את האפליקציה שלכם ולהגיע לקהל יעד רחב יותר? מוזמנים ליצור איתנו קשר עוד היום בטלפון – 054-4424405.

שיתוף מאמר

נגישות