קידום אפליקציות מורכב משתי פעולות מרכזיות גיוס משתמשים חדשים והחזרתם לאפליקציה באופן תדיר. אם בעבר ההתמקדות העיקרית הייתה סביב החלק הראשון – העבודה הקשה של גיוס הורדות באופן מאסיבי, ניתן לראות בשנים האחרונות כי חלק גדול מהאפליקציות שמות יותר דגש על החלק השני של המשוואה – הגדלת השימושיות באפליקציה. גם אם האפליקציה שלכם נהדרת ובעלת ערך רב ללקוח, מבלי לתקשר מולו באופן תדיר, ספק רב אם תצליחו לבלוט מעל שלל האפליקציות שכבר יושבות אצלו במכשיר. הדרך המהירה, הנוחה והבולטת ביותר הינה באמצעות שליחה חכמה של Push Notification. ממחקר שפורסם לאחרונה, ניתן לראות כי משתמש אשר אישר קבלת Push חוזר לאפליקציה פי 3 יותר ממשתמש שלא אישר.
אחד הקשיים שבעלי האפליקציות מכירים היטב הוא להחזיר את המשתמש לאפליקציה 30 יום מרגע שהוריד אותה. כאן המספרים גם מצביעים באופן מוחלט על יתרון בשימוש ב-Push:
65% מהמשתמשים שהורידו ואישרו קבלת התראות יחזרו לאפליקציה לעומת 19% מאלה שלא אישרו.
אם כן, הנתונים מציגים באופן מובהק כי חובה על כל אפליקציה לעשות שימוש בשליחת Push Notification. אבל – וזהו אבל משמעותי – הכלי החכם הזה הוא חרב פיפיות עבור חלק מהאפליקציות. נוכח הרצון להחזיר את המשתמש שוב ושוב הן שולחות כמות גבוהה של התראות, שחלקן בכלל לא רלוונטיות מבחינת משתמש, ובכך גורמות לפעולה ההפוכה – הסרת האפליקציה מהמכשיר.
אז איך עושים זאת נכון?
איך מצליחים לשלוח את ה-Push הנכון והמתאים ללקוחות שלכם? איך מגיעים אפילו למצב שהלקוח מחכה ושמח לקבל התראה מכם?
הנה מספר טיפים שיעזרו לכם להחזיר את המשתמשים שלכם אל האפליקציה שוב ושוב:
- תנו להם סיבה לאשר קבלת פוש:
רק 45% ממשתמשי ה–ios מאשרים קבלת התראות ובאנדרואיד המספר עומד על כ-60% (הפער נובע בעיקר ממדיניות שונה של אישור בכל אחת מחנויות האפליקציות).
אם תדגישו בפני הלקוח (וגם כמובן תעמדו בהמשך מאחורי ההבטחה) כי תשלחו לו רק או בעיקר הטבות, מבצעים ועדכונים הרלוונטיים ספציפית אליו, הסבירות שיאשר את קבלת ההתראות תעלה משמעותית (ואתה העלייה החשובה בחזרה לאפליקציה). - כתבו טקסטים קצרים וממוקדים:
לא צריך לספר את כל הסיפור ב-push עצמו אלא לייצר טריגר מעניין ומושך. ההמלצה היא על בין 20 ל-90 תווים לכל התראה. המלצה נוספת היא להוסיף Emoji בהתאם למסר של ההתראה. תוספת כזו מעלה את כמות הכניסות לאפליקציה בממוצע במכשירי האנדרואיד ב135% וב-ios ב-50%. כבר שווה ! - עדכנו רק במה שבאמת רלוונטי:
כמות המסרים שמקבל משתמש ממוצע באופן יומי הפכו את "המאבק" על תשומת הלב שלו לקשה מיום ליום. אם הוא יקבל מכם כמות התראות בלי ערך מסוים, בפעם הבאה כשתשלחו אחת כזאת , סיכוי גדול שתפספסו אותו והוא לא יפתח אותה. לכן, צמצמו את כמות השליחות פר משתמש כך שכל אחת שלכם תקבל אחוזי המרה גבוהים לפתיחה. - תזמנו את ההתראה בהתאם:
לכל משתמש סדר יום שונה. השעה שבה נשלחת ההודעה תכריע בשאלה האם הוא יפתח את ה-Push או יתעלם ממנו. יש משתמשים אשר ניתן להניע אותם לפעולה בבוקר ויש כאלו שלגביהם ניתן לעשות זאת לאחר יום עבודה. בדקו זאת ועשו A/B Testing.
כמו כן, זמנו את שליחת ה-Push כמה שיותר קרוב לפעולה שביצע המשתמש – לדוגמה, שליחת התראה המקבלת את פני המשתמש לאחר שהוריד את האפליקציה, הודעה לאחר שביצע רכישה וכו'. - פרסונליזציה, פרסונליזציה ועוד פרסונליזציה:
אם עדיין לא היה ברור, זוהי מילת הקסם בכל הנוגע להצלחה או אי הצלחה בהשגת היעד. ביצעו פילוח של המשתמשים לפי התנהגויות – כאלו שלא פתחו את האפליקציה, כאלו שחוזרים באופן יומי, כאלו שבנו לעצם סל קניות ונטשו וכל סגמנט שחשבתם עליו.
ההתראה צריכה להישלח למשתמש על מנת להניע אותו לפעולה ולהעביר אותו לשלב הבא בפאנל. אם תשלחו התראה זהה לכולם, הסיכוי שלכם להצליח צונח משמעותית. - קבעו יעדים ברורים לכל הודעה:
לא שולחים Push Notification בלי מטרה ברורה. ה-KPI יכול להשתנות ולא תמיד יסתכם בלהניע את המשתמש לבצע רכישה. קחו בחשבון שאתם רוצים לנהל מעין שיח חד כיווני עם הלקוח שלכם ולתת לו את התחושה שאתם כאן בשבילו. או במילים אחרות – לא רק הנעה לקנייה אלא ערך אמיתי ואישי. - מדדו את התוצאות של כל שליחה:
לבדוק כמה משתמשים פתחו את האפליקציה לאחר השליחה זה נחמד, אך לא די בכך. צריך לבחון המון פרמטרים נוספים – זמן שהייה באפליקציה, כמות עמודים נצפים, מעבר בין עמודים, רכישות, שימוש בקופון, כסף נסלק ועוד. אם לא תבחנו מה עשתה כל התראה שלכם, לא תדעו כיצד לשפר את התוצאה. - שימו עצמכם בנעליו של הלקוח:
רגע לפני ששולחים את ההתראה, עצרו שנייה וחשבו – האם אתם הייתם שמחים לקבל הודעה כזו? האם הייתם פותחים אותה? האם היא חיזקה אצלכם את הקשר למותג או דווקא ההפך? נכון, הפעם אתם אלו ששולחים אבל ממש ברגע זה ייתכן שמישהו אחר שולח אליכם. במילים אחרות, אל תשלחו משהו שאתם לא הייתם רוצים לקבל.